28.12.2012

Mielikuvat

Tuntuuko sinustakin välillä, että onni on ommeltu vaatteeseen tai pullotettu purkkiin? Koetko, että jonkin tuotteen hankkimisen jälkeen koko elämäsi muuttuu paremmaksi?

Kyseessä ovat mielikuvat. Tuotteisiin liitetään hurja määrä mielikuvia, joiden avulla tuotteiden myyntiä edistetään. Okei, en saarnaa mainonnasta ja markkinoinnista enempää, mutta mielikuvat on hyvä osata tunnistaa.

Mainosten maailmassa mielikuvat kannattaa valjastaa omaksi hyödyksi. Kannattaa avata silmänsä mainoksille ja kuville, jotka voivat lisätä positiivista ajattelua itsestä. Kaikkia kuvia kun ei kannata katsoa "minä en ole noin hoikkanättijaseksikäs" -asenteella.

Seksikkään alusvaatemainoksen ei tarvitse masentaa, vaan se voi herättää sinussa tunteen, että sinäkin näytät suosikkialusvaatteissasi seksikkäältä. Urheiluvaatekuvasto ei ole treenitavoite, vaan se antaa innostuksen nauttia omasta lajista. Cosmopolitan-lehden meikkimallit eivät suinkaan ole kauneusihanteita, vaan inspiraation lähteitä omaan laittautumiseen.

Nauti kuvista ja mainoksista ja niiden luomista mielikuvista. Muista myös iloita, kun huomaat mielikuvasi toteutuvan käytännössä. Seuraavan kerran kun olosi on upea suosikkikengissäsi, kenkien tuoma mielikuva on toteutunut.

Sallin itseni hankkia pinkin mielikuvan alennusmyynneistä. Adidaksen verkkatakki päällä minäkin olen rento ja sporttinen.
Pelkästään näitä joululahjaliivejä katsellessa tekee mieli rynnätä lenkille. Nyt passaa pomppia, kun koko komeus ei pompi mukana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti