29.9.2013

Tehtävä: monta minää, mutta kaikki yhtä ihania

On niin monta minää. On opiskelija-, tytär-, sisko-, tyttöystävä-, kaveri-, myyjä-, koiranomistaja-, urheilija-, kirjoittaja-, sukulainen- ja ystäväminä. Mistä noista tietää, kuka minä oikeasti olen?

Mitä minun pitäisi olla milloinkin? On se minä, millainen olen, se, millainen minun pitäisi olla ja se, jollainen haluaisin olla.

Minä olen myös ajassa muuttuva. Minä ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Toivon, etten olisi ollut jotain ja että olisin ollut jotain. Toivon, etten olisi nyt tietynlainen, mutta en halua luopua joistain minuista. Tiedän, millaiseksi en halua tulla, mutta en tiedä, miten voin olla sellainen, jollainen haluaisin.

Mistä sitä tietää, mikä on hyvä minä ja mikä ei? Mitä minun pitäisi
oppia, jotta tulisin ihanneminäksi? Mistä taas luopuisin?

Meillä saa olla monta minää. Niitä täytyykin olla, jotta voimme selviytyä erilaisissa tilanteissa. Tärkeintä kuitenkin on, ettei yksikään minä ole sellainen, jollainen itse ei halua olla. Mikään minä ei saa tuottaa pahaa oloa, ylimääräistä stressiä ja liiallisia suorituspaineita.




Onko sinunkin aika käydä minäsi läpi? Miten voisit kehittää eri puolia itsessäsi, jotta
kaikki minäsi olisivat tasapainossa keskenään ja voisit olla kaikkiin niihin tyytyväinen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti